zamestnanecka karta
 

Jak vyřídit pracovní povolení pro cizince v ČR

Pracovní povolení představuje nutný doklad pro občany tzv. třetích zemí. Co všechno je nutné k jeho získání a jak to probíhá?

V čem má zaměstnanecká karta výhodu

Od roku 2014 se díky novému typu dokladů situace zjednodušila. Ministerstvo vnitra může vydat tzv. duální pobytové povolení čili zaměstnaneckou kartu. Zaměstnanecká karta pro cizince plní roli pobytového povolení a současně pracovního povolení.

Znamená to především praktické zjednodušení procesu žádosti. Figuruje v něm již jen jeden správný orgán. Vyřizovat vše může na zastupitelském úřadě ČR v zahraničí.

zamestnanecka karta

Pokud tento úřad kartu schválí, žadatel dostane vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem převzetí zaměstnanecké karty. Jestliže je žadatel odborně způsobilý k povolání, které má vykonávat a doloží své biometrické údaje, kartu skutečně dostane.

Poté může začít v ČR oficiálně pracovat a současně pobývat na území republiky déle než 3 měsíce. Zaměstnanecká karta se coby pracovní povolení pro cizince tak aktuálně využívá například pro Ukrajince a další národnosti, které doplňují stavy pracovních sil v tuzemsku.

Zaměstnanecká karta tedy ve výsledku nahradila dlouhodobé vízum k pobytu nad 90 dní za účelem zaměstnání.

Existuje navíc i v tzv. neduální podobě. Tehdy plní pouze funkci povolení k pobytu na českém území.

Na jak dlouho se karta vydává

Karta se vydává nejdéle na dva roky a vždy souvisí s dobou platností pracovní smlouvy.

Co musíte udělat při žádosti o zaměstnaneckou kartu

Žádat o kartu je možné v rámci speciálních migračních programů. V těchto programech jsou zařazeni tuzemští zaměstnavatelé, kteří mají o pracovníky ze zahraničí zájem a mají na úřadu práce volnou pracovní pozici.

zamestnanec karta1

Nejprve je nutné podat si na zvláštním formuláři žádost o zaměstnaneckou kartu. V té musí žadatel uvést požadované údaje a zároveň nezapomenout ani vyplnit příslušné číslo volného pracovního místa zařazeného v centrální evidenci volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty.

Co je k žádosti o kartu dále potřebné

  • platný cestovní doklad
  • doklad o zajištění ubytování
  • 1 fotografie odpovídající aktuální podobě dotyčné osoby
  • pracovní smlouvu, dohodu o pracovní činnosti
  • doklady prokazující odbornou způsobilost pro výkon požadovaného zaměstnání (tj. například diplom
  • doklad prokazující požadovanou odbornou kvalifikaci, pokud je potřebné
  • doklad prokazující příkladně také, že žadatel splňuje podmínky pro výkon tzv. regulovaného povolání
  • na požádání doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů
  • na požádání rovněž doklad potvrzující splnění požadavků opatření před zavlečením infekčního onemocnění

Rovněž je nutné počítat s tím, že přijetí žádosti znamená nutnost zaplacení správního poplatku. Ten činí 5 000 Kč. Uhradit je nutné ekvivalentní sumu v zahraniční měně. Bez uhrazení správního poplatku bude řízení zastaveno.

Chcete ušetřit svůj čas i peníze? Využijte při žádosti o pracovní povolení služeb agentury IRS Czech. Pomůže vám s vyřízením a dohlédne na to, aby byly všechny náležitosti k žádosti o kartu v pořádku.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Žádný komentář

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.